Monday 14 September 2015

Cara Menghilangkan Sedu Dengan Mudah Dan Berkesan

Assalamualaikum...

Sejak kita kecil, memang kita ada sedu. Aku banyak kali dengar orang cakap sedu ni sangatlah baik untuk pertumbuhan fizikal. Entah betul entah tidak sebab aku belum pernah terbaca artikel tentang sedu yang boleh menyebabkan pertumbuhan dari segi fizikal.

Untuk bayi, si sibu akan meletakkan tisu basah kat dahi bagi meredakan sedu tu. Dulu aku kalau sedu selalu minum air dalam keadaan tahan nafas. Tapi kena buat banyak kali baru menjadi. Aku ada satu kaedah yang sangat efisien dan mudah untuk menghilangkan sedu tanpa perlu menggunakan apa jua bahan. Kaedahnya adalah dengan tarik nafas melalui hidung dalam kadar yang cepat, kemudian hembuskan nafas melalui mulut perlahan-lahan. Buat sekali je sedu dah hilang.

Aku dapat info ni pun dari ex-roomate aku. Ternyata ia sangat berhasil. Semoga bermanfaat =)

2 comments: