Thursday 10 March 2016

Roommate

Assalamualaikum...

Saya tengok banyak confession dari pelbagai universiti about roommate and most of them is negative story. Roommate pemalas, pengotor, annoying dan macam-macam lagi. Alhamdulillah roommate saya seorang yang pembersih, rajin tapi kadang-kadang kitorang tak sehaluan.

Dia johor, saya kedah. Dia makan manis, saya makan masin. Kitorang banyak perbezaan sehinggakan semester lepas banyak kali tak bertegur sapa. Yela sebab memasing emo dan ego. 




Semester ni just kami berdua tinggal di rumah sewa. Yang lain-lain dah habis belajar. Saya rasa banyak kesan positif bila hanya kami berdua tinggal dalam rumah ni. Contohnya saya prefer spend leisure time kat rumah compare sem lepas, mengemas rumah bersama, cooking bersama dan macam-macam lagi. Then kitorang lebih bertolak ansur dan mudah memahami kehendak masing-masing.

Saya pernah ternampak satu confession ni, baik atau buruk roommate kita, layanlah mereka dengan baik dan cuba terima mereka seadanya sebab merekalah orang terdekat yang kita ada semasa menuntut ilmu ni. So tingkatkan prestasi dan kurangkan kontroversi. Semoga keadaan yang Allah berikan kepada kami sekarang mampu mematangkan kami pada masa hadapan =)

5 comments:

  1. Betul jugak caption last tu. Buruk mana pun depa sudi dgn kita. :)

    ReplyDelete
  2. Betul jugak caption last tu. Buruk mana pun depa sudi dgn kita. :)

    ReplyDelete
  3. Kalau ada apa2 yg tak kena, make sure cepat2 cuba betulkan. Jgn biar lama2, takut jadi makin teruk pulak.
    And yes, maaf memaafi dan brtolak ansur sgt penting to make a good relationship. :)

    ReplyDelete
  4. masa saya belajar dulu, satu bilik ada 4 katil double decker. majoriti dari utara. ada dari kelantan. ada dari serawak.

    masih punyai titik persamaan terutama bagi geng hisap rokok..hehe...

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.. ada hikmah juga tinggal berdua je.. dpt berkenalan n bertolak ansur ye.. :)

    ReplyDelete