Wednesday 27 April 2016

Thai Karnival Di Dataran Shahbandar, Kuala Terengganu

Assalamualaikum...

Aku dah pergi Thai Karnival ni sebanyak dua kali. First aku pergi hari sabtu then the second one aku pergi semalam. Orang tetap ramai dan cuaca pun tak berubah. Haha panas kot tambahan pula dekat dengan laut. Festival Thai berlangsung dari 21 hingga 27 April. Cuma semalam aku nampak ramai seller bagi banyak diskaun. Biasa la bila hujung-hujung penutupan kan.

So ni gambar hari sabtu hari tu dengan kawan-kawan sekelas dan budak mapem. Kitorang datang sini lepas naik banana boat dekat bukit keluang.


Disebabkan aku dah rasa ais krim kelapa dan rasanya sangat memuaskan (lemak manis), maka aku decide try strawberry frozen yogurt. Kita boleh pilih sebanyak tiga jenis untuk topping. So aku pilih nata de coco, peanut and marshmellow. Rasanya soooo niceeeee =)


Macam tak tau pulak kan yang siam ni memang terkenal dengan tomyam. Aim aku datang sini memang nak rasa tomyam air tangan orang siam. Mula-mula aku rasa agak takut nak cuba sebab aku nampak mak cik tu taruk susu cair dalam kuah tom yam. Eh tak manis ke??? Tapi tu la kan belum cuba belum tahu, mana nak tau lepas try nak lagi kannn. Hahaha memang lepas makan semangkuk aku beli semangkuk lagi. Serius sedappp!!!


Aku perasan ramai jugak la yang jual pulut mangga ni kat thai karnival tu. Disebabkan pulut mangga sudah viral di facebook dan katanya sedap, maka aku beli satu untuk mencuba. Ermmmmm tekak ni agak rasa kembang sebab sangat berlemak dan manisss. I can't accept it anymore.



1 comment: