Wednesday 4 May 2016

Simpanan Untuk Hari Tua

Assalamualaikum....

First of all aku nak minta maaf sangat-sangat sebab aku terpaksa pick randomly entry untuk dibaca. Semestinya entry yang aku pick tu disebabkan tajuk yang berjaya menarik minat aku. Haha.

Setelah banyak kali aku tumpas untuk simpan duit dalam asb, akhirnya aku berjaya. Tadi waktu ada gap sejam lebih aku menyempatkan diri pergi pejabat pos yang lokasinya agak jauh dari kampus aku. Syukur time tu orang tak ramai dan tak payah tunggu lama untuk simpan duit hehe.




Sebenarnya aku dah seperate simpanan aku. Macam asb ni aku buat sebagai emergency saving dan BSN pulak aku buat sebagai travel saving. CIMB aku guna untuk online shopping haha. Sebenarnya aku baru je ada kesedaran menabung ni semenjak pihak proton bagi tau harga kereta akan meningkat naik. yela selalunya kan harga kereta makin jatuh, tapi ini lain pula jadinya.




Apa kes tetiba ada si raphael ni?? Haha sebenarnya tadi aku ada kelas dari pukul 8 pagi sampai petang. Faham-faham la kelas petang mesti orang mengantuk dan tak pay full attention. Maka terhasillah si raphael ni. Mungkin pada pandangan orang lain nampak tak lawa tapi actually aku rasa bangga dengan lukisan ni sebab ni la lukisan tercantik yang aku pernah ada hahaha.

6 comments:

  1. Bagusnyaaaa! Akak punya savings semua dalam satu bank je. Tu yang asyik terguna-terguna sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun baru start. nak tengok juga lama mana ia bertahan hehe

      Delete
  2. Samalah. ASB ni saya buat emergency juga, dividen taknak sentuh. Nanti bila-bila susah, nak pakai duit, takdelah pening nak kena compress perbelanjaan bulanan, hehe. Tahun ni dah tahun ketiga. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnya dah tahun ketiga. Saya baru buat tahun lepas

      Delete
  3. wahh bagus ... simpanan memang perlu untuk apa2 emergency nanti kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya betul tu. sikit-sikit lama-lama jadi bukit

      Delete