Wednesday 18 March 2015

Awan Biru

Assalamualaikum...

Masa aku kecik, aku sangat sukakan benda yang terbang. Aku suka tengok jet, helikopter dan kapal terbang. Tapi yelah aku hanya mampu untuk melihat, tak mampu nak naik sebab time tu family aku kena berjimat-cermat habis. Yela ramai yang still belajar dan family aku memang takda urusan untuk naik aircraft.

First time aku naik kapal terbang masa aku umur 18 tahun. Time tu memang ada urusan penting. Abang kawen dengan orang sarawak. So bawa la rombongan dari kedah yang tak sampai 10 orang ni. Alhamdulillah first experience memang jakun. Haha bila teringat balik malu kat diri sendiri.

The next time aku naik kapal terbang masa aku duk kat u. Kalau ada duit lebih naik la kapal terbang. Kalau time tu agak kekangan kewangan memang tiada pilihan lain, bas lah jawapannya. 

The best part bila aircraft duk atas awan. Tengok awan tu macam duk kat alam fantasi. Haha feeling teruk ni! Makanya aku pun snap la beberapa gambar. Cantik, aku suka!

Haa sebelum terlupa, waktu aku kecik dulu lebih kurang umur 10 tahun, aku tak pernah miss cerita Menerjah Awan. Time tu berlakon kat KTU (Kolej Tentera Udara) Kepala Batas, Alor Setar. Punya la minat benda-benda yang terbang sampai aku tak miss cerita tu.



Ni time study week hari tu. Aku dah beli tiket bas, elok-elok dah beli dapat tau pulak jalan gerik terputus. Aku pilih balik dari kedah naik kapal terbang sebab nak save masa. Aku kena submit assignment statistik sebenarnya.































Aku punya harapan dapat travel ke semua benua. Minat aku dalam travelling sangatlah mendalam. Orang yang rapat dengan aku tau aku macam mana. Aku berharap sangat impian aku jadi kenyataan. Kalau tak dapat travel dengan kawan-kawan pun dengan hubby pun jadi lah. Haha. Sekian dulu dari aku. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment