Saturday 22 August 2015

Jumpa Kawan Lama

Assalamualaikum...

Seperti yang dirancang, hari ni aku jumpa kawan lama aku pagi tadi. Sayangnya aku yang terlambat jumpa dia atas sebab tertentu. Mujur dia seorang yang sangat cool dan senang tolerate. Haa orang macam ni la boleh buat bini.

Aku kenal dia waktu darjah 6. Before this dia stay kat selangor. Kami sama-sama dapat straight A dan sama-sama masuk smkay. Masa form 1 je kelas sama. Masuk form 2 kelas berbeza. Then lepas form 3 sama-sama pindah sekolah. Sampai uni pun berbeza. Apatah lagi course. Dia architecture. Aku economics.

Tadi kami jumpa sekejap je. Dalam satu jam lebih. Mula-mula aku bawa dia pi titi hayun pastu pi kat jalan baru perigi pulak. Aku ajak dia naik tangga sebab nak tunjuk view sekitar daerah yan. Sumpah cantik. Kalau pergi awal pagi lagi best. Rasa dingin jaa.


Namanya Izzah Aida. Walaupun mak ayah penjawat awam dan bergaji besar dia tetap humble.

Antara topik kami yang bualkan tadi of course la pasal campus life. Dia terkejut bila aku cakap next sem credit hours 24. Dia cakap sepatutnya 18 jam kredit je. Haha itulah hakikat aku kena terima. Next sem memang super duper busy. Btw aku rasa awal sem depan nak pi uia. Dia jemput. Haha again aku seludup masuk. Sebelum ni aku seludup masuk utp dan ukm kampus kl. Noti gilaa. Hahaha.

Akhir sekali, aku bersyukur aku tak baik mana tetapi sayangnya Allah pada aku dia hantarkan orang yang baik-baik sekeliling aku. Syukur alhamdulillah. Semoga aku menjadi seorang insan yang bermanfaat untuk orang lain=)

3 comments: