Wednesday 3 February 2016

Reunion Di Tasik Darul Aman, Jitra

Assalamualaikum...

My third semester break is really worth. Besides dapat menjaga emak yang belum boleh berjalan tanpa tongkat, saya dapat join reunion di Tasik Darul Aman, Jitra. Reunion ini melibatkan bekas peserta konvensyen pra universiti di USM pada tahun 2013 yang terdiri daripada pelajar SMK Yan, SMK Ayer Hitam dan SMK Syed Omar. Walaubagaimanapun hanya peserta dari SMK Yan dan SMK Ayer Hitam sahaja berkelapangan semalam. 




Sebaik sahaja kami sampai di sini, kami mulakan dengan pot luck. Menu utama ialah mee goreng manakala makanan sampingan ialah jajan, puding lumut dan egg tart. 




Semester break ialah masa yang sesuai untuk reunion memandangkan masing-masing cuti. Dari kiri ialah Farehah (UMK), Alia (UUM), Munirah (UMT) dan Hayati (UiTM).




Akibat kepenatan mengayuh bot berupa itik, kami geng-geng SMK Yan decide untuk makan sekali lagi. Mulanya ingat nak makan boat noodle. Bila tengok review ada orang cakap boat noodle tak lah sedap mana. So kami decide makan di Tat Nasi Ayam. Selepas makan terus pulang ke rumah.





Ada budak laki cakap kalau plan dengan budak pompuan benda akan jadi complicated. But at last kami punya planning went well sebab masing-masing bertolak-ansur dan bekerjasama. Jangan ingat perempuan yang fizikalnya nampak lemah tak mampu untuk menggoncang dunia. Kadang-kadang orang laki kena refer orang perempuan untuk dapatkan hasilkan yang terbaik. Sekian entry saya, assalamualaikum.

11 comments:

  1. Replies
    1. alhamdulillah ada rezeki berkumpul ramai-ramai sebab memasing cuti =)

      Delete
  2. Selalu lalu kat tasik ni tapi tak penah singgah .huhu bestnyaa dapat gathering balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni pun 1st time saya singgah tasik ni ;)

      Delete
    2. ni pun 1st time saya singgah tasik ni ;)

      Delete
  3. Seronoknya jalan dengan kawan kawan macam ni. Huaaa tak pernah lagi pergi Tasik Jitra walaupun study kat UUM dah dekat 3 tahun tsk tsk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe kena jugak pergi tu. dari jitra ke uum dah tak jauh sangat =)

      Delete
  4. klu scya dgn kawan2 scya. jenis plan last minute.
    sebab kalau plan awal2 memang tak jadi haha.

    tapi dah besar ni tak berapa nak 'lepak' sangat dah sebab pmpuan dah x ramai yg single so xde lah nak keluar mana dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup kami mmg plan last minute dan sebab itu la menjadi hee. Alhamdulillah kawan saya masih ramai yg solo dan senang nak keluar

      Delete
  5. wah.. bestnya dpt jumpa kwn2.. jumpa kat tasik darula aman ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kami jumpa kat tasik darul aman sebab kat situ boleh buat banyak aktiviti =)

      Delete