Tuesday 24 May 2016

Dapat Hadiah Kamera Instax Mini 8

Assalamualaikum...

Aku sangat suka tangkap gambar tapi semenjak Note 2 rosak, aku kurang berminat ambil gambar. Selera semakin hilang sebab smart phone Asus Zenfone 5 tidak membantu aku untuk mendapatkan hasil gambar yang cantik sebab mega pixelnya rendah. Aku terpaksa akur dan aku perlu pinjam smart phone kawan untuk ambil gambar. Tapi sampai bila????

Sudah banyak kali aku tangguhkan niat untuk 'cuci' gambar dan akhirnya semua gambar tiada sebab virus. Perasaan sedih tu hanya Allah yang tau. Ada suatu hari ni aku pi MyDin dengan kawan aku. Aku tertarik dengan kamera Instax Mini 8 sebab ianya instax kamera yang paling basic di samping harganya mampu milik. Besides aku suka kamera tu sebab lepas tangkap gambar terus gambar tu keluar. Kalau kita pandai setting brightness ikut keadaan persekitaran, maka kita dapat la gambar yang cantik =)



Yes aku dapat warna biru dan warna biru adalah warna kegemaran aku. Jika dua tahun lepas harganya RM400 lebih, sekarang boleh dapatkan kamera ni pada harga RM286. Dengan harga RM286, korang dapat sebuah kamera instax mini 8, dua AA bateri, 10 keping filem dan satu strip. Macam aku kawan aku beli sekali dengan beg, so harga total RM328. 

Aku selalu jugak nampak kat insta normally orang akan gantung gambar-gambar ni di atas seutas tali yang telah diikat pada paku di dinding. Aku tak suka macam tu sebab aku takut gambar rosak. Maka, aku spend RM50 untuk beli instax photo album kat kedai yang kawan aku beli kamera ni. Rasa tersangatlah rugi sebab bila tengok kat lazada instax photo album untuk 64 pieces photo cuma RM18 something. Sebab itulah kena rajin survey.

Disadvantage guna kamera ni ialah korang kena spend banyak duit untuk beli filem dan bateri. Once bateri korang dah tak berfungsi, korang kena beli bateri baru. Unless korang ada battery charger so korang tak payah beli bateri AA lagi. Macam filem pulak, 10 keping filem berharga RM32. Tapi hari tu aku ada survey kat lazada kalau beli 20 keping filem dapat harga RM54. Memang murah banyak dan sebab tu lah aku tegaskan korang supaya rajin survey untuk save duit korang =)


No comments:

Post a Comment