Tuesday 21 June 2016

Review Movie Fabulous 30

Assalamualaikum...



Fabulous 30 ialah movie romantik Thai dan ia telah ditayang pada tahun 2011. Bila aku tengok movie ni, aku rasa nak ulang dan ulang lagi dan nak cari Thai movie yang lain di mana jalan ceritanya lebih kurang sama dengan cerita ni. Memang romantik habis. Cakap banyak takde guna jom tengok sinopsis cerita ni.

Ja (Patcharapa Chaichue) merupakan seorang wanita cantik yang sudah berusia 31 tahun tetapi masih belum berkahwin. Ianya bukan disebabkan Ja tak ada boyfriend tapi boyfriendnya, Nop (Peter Corp Dyrendal) lebih sukakan kerjayanya. Nop bekerja sebagai seorang pilot and no wonder Nop selalu sibuk.

Semasa birthday party Ja, Ja mula mengenali seorang budak lelaki yang berusia 7 tahun lebih muda daripada Ja yang namanya Por (Phuphom Phongpanu). Por merupakan cucu kepada tuan rumah sewa Ja dan Por telah confess yang Por jatuh cinta pada Ja. Ja tak dapat terima sebab umur Ja jauh lebih tua daripada Por dan kawan Por sendiri mengatakan mereka tidak sepadan dek kerana perbezaan umur. In fact, Ja pun sukakan Por. But, at last Ja terima Por sebab Nop masih tidak bersedia untuk kahwin dan Ja melihat ketelusan hati Por untuk memperisterikan Ja. 



Nop


1 comment: