Sunday 24 August 2014

Transformasi Template

Assalamualaikum.


Memandangkan aku ni umur 20 tahun, aku kena ubah pemikiran aku supaya lebih matang lagi. Yela sebelum ni ada jugak nampak childish. Anak manja mak even bukan bongsu. Adik aku pun tak manja macam aku. Kadang tu malu pun ado. Hihi.


Sape yang penah baca blog aku tau la betapa sarat dan suramnya blog aku. Naik rimas dibuatnya. Aku pun nak jugak menyenangkan hati pembaca. Tapi aku belum ketemu solusinya.


Semalam aku spend masa aku depan laptop je. Kau tahu ape aku buat? Haa kemaskini blog ni la. Aku nak blog yang simple dan suci ya.


Last sekali aku jumpa jugak jalan penyelesaian. Rupanya just guna simple template. Yang aku ni pulun la tanya Encik Google. Haha bak peribahasa Melayu, "kalau tak dipecahkan ruyung, bagaimana nak dapat sagunya?? Ya, aku setuju!


Alhamdulillah Allah memudahkan urusan aku. Tak sampai 5 jam hadap laptop dah jumpa dah template yang aku nak. Lagu dan background dalam blog aku padam semua. Lagu tu memang best, tapi kadang tu macam bingit pulak dengar. Asal buka new tab dengar lagu. Bising ah!


Baru-baru ni blogger FL pun upgrade dia punya blog ke arah lebih matang macam blog sister-in-law dia, Maria Elena. Tak nampak kebudak-budakan. Simple. I love it.


Walaupun blog nampak 'diam', in shaa Allah jari jemari nisentiasa cakna dalam melaporkan kejadian penting dan sometime tu tak penting pun dalam kehidupan aku.


Actually aku tengah upgrade lagi blog aku ni. Pelan-pelan, ya. Aku tengah berebut masa. See you soon guys. Doakan urusan hamba ke Terengganu berjalan dengan lancar dan diredhai Ilahi.






No comments:

Post a Comment