Thursday 11 February 2016

Isi Perut

Assalamualaikum...

Siapa yang tak bahagia bila makanan kegemaran ada di depan mata? Serius la sanggup kot ketepikan hal-hal lain demi isi perut. Alhamdulillah sebelum fly esok saya berkesempatan untuk menjamu selera kegemaran saya hari ini.



Beberapa hari yang lepas mak ada janji dengan cik shah untuk berkelah. Dulu mak dan cik shah jiran di kem belantik. Time tu memang selalu sangat berkelah. Ditakdirkan Allah abah dan suami cik shah (allahyarham pak cik zamri) ditempatkan di IPD Yan. Kampung kami sebelah je. Walaupun kampung sebelah still berkelah. Tapi sejak keluarga saya berpindah ke kawasan taman perumahan dah jarang sangat berkelah. 



Yeayy omnomnom! Dah lama saya teringin makan pavlova. Nak buat sendiri memang malas. Then jiran ada cakap kawannya ada jual pavlova sedap. Saya terus order dan alhamdulillah pavlova siap sebelum seperti yang dijanjikan. Saiz pavlova sebesar dalam gambar berharga RM12. Nanti balik cuti tak teragak-agak untuk order lagi. Memang tak akan menyesal!



Semalam hayati ada cakap hari ni dia ada buat bihun sup dan invite satu kelas form 6 pergi. Tapi hanya beberapa orang yang respond. Dan yang respond pun tak jadi pergi. Agak kecewa sebab tak dapat rasa bihun sup sedap yati. Tup tup yati ada cakap irham nak datang ambil, bun pun ada. Maka sebahagian bekas pelajar 4 sains tulen dapat berkumpul. Terima kasih untuk hari ini, ya Allah =)

8 comments: