Friday 20 July 2018

Itinerary Sabah Trip 2018 (Day One)

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah rezeki aku dapat jejak lagi di negeri di bawah bayu untuk kedua kalinya. If tahun lepas aku datang sini dengan ex housemates aku, so kali ni aku datang dengan ex classmates aku masa sekolah menengah. Sumpah macam tak percaya sebab lepas SPM masing-masing belajar di tempat yang berbeza, after 7 years dapat gather bercuti. Sumpahhh seronok...



Actuallu bertujuh tapi disebabkan sorang kawan aku tak dapat cuti, tiket dia of course burn, so kami berenam jela pergi. Kami beli tiket hujung tahun lepas. Dapat la return flight RM250 per person dari Penang ke Kota Kinabalu. Kami depart dari Penang jam 10 pagi dan sampai di Kota Kinabalu jam 12.40 tengahari.



Kami sewa kereta Alza dengan harga sewa RM150 per day. Sesuai lah untuk 6 orang kan. Tapi masa otw ke Kundasang betul-betul mencabar naik kereta ni. Rasa berat tu ya ampun macam nak menangis.



On the way ke Kundasang jangan lupa siggah di Jambatan Tamparuli. Kat sini tak ada apa pun sebenarnya tapi sebab familiar dengan lagu Jambatan Tamparuli singgah la sini. Jambatan Tamparuli ni lepas sikit dari Tambunan. Boleh guna Google Maps senang jumpaaaa.



Aku still tak boleh lupa macam mana kawan aku jerit bila nampak Gunung Kinabalu yang besar dan tinggi ni. Aku masa first time tengok memang rasa jakun gila.



Sampai kat Pekan Kundasang  terus tangkap gambar. Masa kami sampai ni memang windy pastu berkabus. Memang tak nampak puncak gunung. Oh ya kami check in kat CMC Homestay, sangat dekat dengan Desa Cattle Dairy Farm. Harga homestay per night adalah RM191. Sorry gambar tak de tapi bagi aku memang cukup selesa stay kat situ. Deko cantik, ruang homestay luas, boleh barbeque dan owner sangat ramah and helpful.

6 comments:

  1. bestnya dapat jalan jalan dengan kawan! sha dengan kawan kawan skrg mmg masing masing cuti taksama, kena tunggu lagi lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la. Ini pun plan awal alhamdulillah semua dapat pergi.

      Delete
  2. Replies
    1. Alhamdulillah. Ni kira trip sebelum tamatkan zaman bujang.

      Delete
  3. Seronoknya dapat pergi bercuti dengan kawan-kawan ya Mun :D

    ReplyDelete