Tuesday 12 April 2016

Dr Zakir Naik Ke Umt

Assalamualaikum...

Alhamdulillah khabar angin akhirnya menjadi realistik. Dr Zakir Naik Terengganu Tour telah bermula pada 10 April di Stadium Tertutup Gong Badak dan akan berakhir pada hari khamis iaitu 14 April di Kemaman. Saya bertambah syukur sebab salah satu venue diadakan di UMT =)

Masjid Pusat Islam UMT menjadi tempat ceramah Dr Zakir Naik dan dilaporkan seramai 7000 warga IPT telah membanjiri masjid tersebut. Sebenarnya bukan warga UMT sahaja yang datang, tetapi majlis turut diraikan dengan kehadiran warga unisza, ipg kampus dato' razali ismail, kolej tesdec dan sbpi batu rakit. 



Majlis dimulakan dengan bacaan al-quran dan diikuti dengan talk oleh anak dr zakir naik dan dr zakir naik sendiri. Tajuk yang disampaikan oleh Dr Zakir Naik ialah Islam Is The Solution For Humanity. Suasana bertambah meriah ketika Q&A session di mana soalan dari non-muslim diutamakan. Saya ingatkan tiada yang mahu bertanya rupanya begitu ramai yang ingin bertanya sehinggakan ada yang tidak berkesempatan sebab time tu dah nak masuk waktu zuhur. Saya sendiri tidak percaya saya boleh bertahan duduk dalam berhimpit selama 4 jam lebih dan tidak mengantuk sedangkan saya hanya tidur selama 2 jam. Mungkin Allah membantu memberi kekuatan kepada saya disebabkan niat saya ingin berada di dalam taman syurga.



Trivia Of Dr. Zakir Naik

He is a medical doctor by professional training.

He clarifies Islamic viewpoints and clear misconceptions about Islam, using the Quran, authentic Hadith and other religious Scriptures as a basis, in conjunction with reason, logic and scientific facts.

He received the prestigious Dubai International Holy Quran Award's 'Islamic Personality of 2013' Award on 2013 from Shaikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Vice President and Prime Minister of UAE and Ruler of Dubai.

He appears regularly on many international TV Channels in more than 200 countries of the world.

1 comment: