Monday 18 July 2016

Yan Banjir!!!!

Assalamualaikum...

Semalam siang masa aku pi kenduri kat gulau, sik rasa panas bahang sangat. Memang peluh bercerau. Aircond sampai 4 pun duk berpeluh lagi. Aku dah agak dah panas tu bukan panas biasa, panas nak hujan gayanya. Tengok-tengok malam semalam hujan lebat tak berhenti sampai sekarang. Esok aku dengan kawan-kawan plan nak jenjalan kat penang. Memandangkan kat yan dan penang banjir, kami terpaksa akur untuk tunda trip esok. Setiap kejadian ada hikmahnya kann. In shaa Allah nanti Allah akan bagi masa yang betul-betul cun untuk kami tadabbur alam. 

Jalan tar pecahhh di tandop kampung raga



Banjir di kawasan Pekan Yan




Banjir di hadapan petronas pekan yan


Time banjir macam ni jangan seronok sangat main air. Better duk dalam rumah. Takut juga haiwan liar atau berbisa muncul time ni dan sekurang-kurangnya kita dapat elak diri kita daripada terkena penyakit bawaan air seperti kencing tikus. Prevent is better than cure kannnn. Alhamdulillah buat masa sekarang rumah aku belum naik air, dan sangat berharap tak naik la air tu sebab mak aku sakit, susah nak bergerak. Pasal trip ke penang tu memang sedih la kena tunda tapi kena percaya perancangan Pencipta jauh lebih baik.

No comments:

Post a Comment